Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74059052
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 4634 din data: 02-02-2016 pusa de Szucs Marta :
·  Buna ziua, avem o casa mare, unde sunt introduse tevile de gaz, avem proiectul de gaz facut,dar nu avem nici calorifere puse, nici sobe de teracota. Intr-o singura incapere din 6 avem o soba de teracota functionala. Se considera ca, casa are sistem de incalzire sau nu ? Va multumesc

Intrebarea nr. 4633 din data: 01-02-2016 pusa de BOGDAN MARIUS :
·  Buna seara! As dori sa va intreb de ce nu se acorda reducere de 5% pentru plata impozitului pana in 31 martie si pe platforma online? In momentul accesarii contului personal, bonitatea aferenta impozitului este 0.

Intrebarea nr. 4632 din data: 01-02-2016 pusa de stan cristinel :
·  Buna ziua ! Am depus documentele necesare prin care am solicitat scutirea de impozit / taxă pentru clădirea și terenul aferent acesteia, în comformitate cu prevederile art. 456, alin. (1), lit. p) și art. 464, alin. (1), lit. u), din Legea nr. 227 din 08.09.2015 privind Codul fiscal, modificată prin O.U.G. nr. 50 / 2015, la care nu am primit nici un raspuns, iar pe site apar cu suma de plata aferenta anului 2016. Menționez faptul că, dețin calitatea prevăzută de art. 2, lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 82 / 2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare și acordarea unor drepturi acestuia și urmașilor celui decedat cu modificările și completările ulterioare. Pina la aceasta data nu am primit niciun raspuns.Multumesc anticipat !

Intrebarea nr. 4631 din data: 30-01-2016 pusa de Barna Livia Domnica :
·  Buna ziua M-am mutat de curand la aceasta adresa, si mi se pare ca nu corespund datele de intabulare, respectiv la mt de teren apar 2100 ceea ce este imposibil, mai curand in jur de 1000. As dori o verificare -si corectarea datelor pt impozite pt teren comun. Cred ca pt nimeni nu este convenabil sa plateasca ceva ce nu are.

Intrebarea nr. 4625 din data: 28-01-2016 pusa de Audi Paul :
·  Buna ziua, va rog sa-mi comunicati ce acte trebuie sa prezint la directia impozite si taxe pentru ca la apartamentul meu am sediul social al societatii care nu isi desfasoara activitate la sediu social, deoarece am avut un punct de lucru pe care l-am inchis in vara anului 2015. Multumesc.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 4634 din data: 02-02-2016 pusa de Szucs Marta :
·  Buna ziua, avem o casa mare, unde sunt introduse tevile de gaz, avem proiectul de gaz facut,dar nu avem nici calorifere puse, nici sobe de teracota. Intr-o singura incapere din 6 avem o soba de teracota functionala. Se considera ca, casa are sistem de incalzire sau nu ? Va multumesc
Raspuns din data de 17-02-2016 :
Stimata doamna,
Ca urmare a petitiei dumneavoastra va comunicam raspunsul Serviciului Impunere Persoane Fizice din cadrul Directiei Venituri:
Potrivit Titlului IX, pct. 29 din HG nr. 1/2016 privind Normele de aplicare a Legii nr. 227/2015 Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, pentru determinarea valorii impozabile a cladirilor, se au in vedere instalatiile cu care este dotata cladirea.
Se considera ca beneficiaza de utilitati acele cladiri care sunt dotate, cumulativ, cu instalatii de apa,de canalizare, electrice si de incalzire, dupa cum urmeaza:
• Cladirea se considera dotata cu instalatie de apa daca alimentarea cu apa se face prin conducte, dintr-un sistem de aductiune din retele publice sau direct dintr-o sursa naturala – put, fantana sau izvor – in sistem propriu;
• Cladirea se considera ca are instalatie de canalizare daca este dotata cu conducte prin care apele menajere sunt evacuate in reteaua publica;
• Cladirea se considera ca are instalatie electrica daca este dotata cu cablaje interioare racordate la reteaua publica sau la o sursa de energie electrica – grup electrogen, microcentrala, instalatii eoliene, ffotovoltaice sau microhidrocentrala;
• Cladirea se considera ca are instalatie de incalzire daca aceasta se face prin intermediul agentului termic – abur sau apa calda de la centrale electrice, centrale termice de cartier, termoficare locala sau centrale termice proprii – si il transmit in sistemul de distributie in interiorul cladirii, construit din conducte si radiatoare – calorifere, indiferent de combustibilul folosit – gaze, combustibil lichid, combustibil solid.

Mentiunea cu privire la existenta sau inexistenta instalatiilor se face prin declaratia contribuabilului.
In situatia in care, pe parcursul anului fiscal, o cladire incadrata in vederea impunerii ca neavand toate instalatiile, va fi dotata cu toate cele patru instalatii, modificarea impozitului pe cladiri se face incepand cu anul fiscal urmator in care a aparut aceasta situatie, contribuabilul avand obligatia depunerii unei noi declaratii fiscale. In mod similar se procedeaza si in situatia in care la cladirea dotata cu toate cele patru instalatii, pe parcursul anului fiscal, se elimina din sistemul constructiv oricare dintre aceste instalatii.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4633 din data: 01-02-2016 pusa de BOGDAN MARIUS :
·  Buna seara! As dori sa va intreb de ce nu se acorda reducere de 5% pentru plata impozitului pana in 31 martie si pe platforma online? In momentul accesarii contului personal, bonitatea aferenta impozitului este 0.
Raspuns din data de 07-03-2016 :
Stimate domn,
Ca urmare a petitiei dumneavoastra va comunicam raspunsul Serviciului Impunere Persoane Fizice din cadrul Directiei Venituri:
Prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 351/2015 privind stabilirea taxelor si impozitelor locale pentru anul 2016, Consiliul Local Arad nu a hotarat acordarea de bonificatie pentru plata cu anticipatie pana la data de 31.03.2016 a impozitului pe mijloacele de transport.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4632 din data: 01-02-2016 pusa de stan cristinel :
·  Buna ziua ! Am depus documentele necesare prin care am solicitat scutirea de impozit / taxă pentru clădirea și terenul aferent acesteia, în comformitate cu prevederile art. 456, alin. (1), lit. p) și art. 464, alin. (1), lit. u), din Legea nr. 227 din 08.09.2015 privind Codul fiscal, modificată prin O.U.G. nr. 50 / 2015, la care nu am primit nici un raspuns, iar pe site apar cu suma de plata aferenta anului 2016. Menționez faptul că, dețin calitatea prevăzută de art. 2, lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 82 / 2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare și acordarea unor drepturi acestuia și urmașilor celui decedat cu modificările și completările ulterioare. Pina la aceasta data nu am primit niciun raspuns.Multumesc anticipat !
Raspuns din data de 04-02-2016 :
Stimate domn,
Petitia dumneavoastra anterioara, cu acelasi obiect, cu nr. 4629/30.01.2016, a fost inaintata compartimentului de specialitate in vederea solutionarii, urmand ca in cadrul termenului legal de 30 de zile sa va fie comunicat raspunsul.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4631 din data: 30-01-2016 pusa de Barna Livia Domnica :
·  Buna ziua M-am mutat de curand la aceasta adresa, si mi se pare ca nu corespund datele de intabulare, respectiv la mt de teren apar 2100 ceea ce este imposibil, mai curand in jur de 1000. As dori o verificare -si corectarea datelor pt impozite pt teren comun. Cred ca pt nimeni nu este convenabil sa plateasca ceva ce nu are.
Raspuns din data de 17-02-2016 :
Stimata doamna,
Ca urmare a petitiei dumneavoastra va comunicam raspunsul Serviciului Impunere Persoane Fizice din cadrul Directiei Venituri:
Conform contractului de vanzare – cumparare nr. 3426/22.11.2013, petenta dobandeste in proprietate imobilul situat in Arad, str. Varful cu Dor nr. 7 – 9, ap. 16, constand in apartament si teren aferent in cota de 198/2350.
In baza actului de mai sus, s-a impus in evidenta fiscala cladirea si terenul in suprafata de 198 mp la categoria curti – constructii.
Ca urmare, s-au stabilit si calculat corect obligatiile de plata constand in impozit pe teren. In cazul terenurilor la care se constata diferente intre suprafetele inscrise in actele de proprietate si situatia reala rezultata din masuratorile executate in conditiile Legii nr. 7/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru determinarea sarcinii fiscale se au in vedere suprafetele care corespund situatiei reale, dovedite prin lucrari de cadastru. Datele rezultate din lucrarile de cadastru se inscriu in evidentele fiscale, in registrul agricol, precum si in cartea funciara, iar impozitul se calculeaza conform noii situatii incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care se inregistreaza la organul fiscal local lucrarea respectiva, ca anexa la declaratia fiscala.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4625 din data: 28-01-2016 pusa de Audi Paul :
·  Buna ziua, va rog sa-mi comunicati ce acte trebuie sa prezint la directia impozite si taxe pentru ca la apartamentul meu am sediul social al societatii care nu isi desfasoara activitate la sediu social, deoarece am avut un punct de lucru pe care l-am inchis in vara anului 2015. Multumesc.
Raspuns din data de 17-02-2016 :
Stimate domn,
Ca urmare a petitiei dumneavoastra va comunicam raspunsul Serviciului Impunere Persoane Fizice din cadrul Directiei Venituri:
Conform art. 495 lit. a din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au in proprietate cladiri nerezidentiale sau cladiri cu destinatie mixta au obligatia sa depuna declaratii pana la data de 31 martie 2016 inclusiv, conform modelului aprobat prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice.
Potrivit prevederilor pct. 5, alin 3 si pct. 43 din Hotararea Guvernului nr. 1/2016 privind Normele de aplicare a Legii nr. 227/2015 Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, cladirile sau spatiile din acestea unde se inregistreaza sedii secundare si puncte de lucru se considera ca sunt folosite in scop nerezidential. Pentru cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, la adresa carora este inregistrat un domiciliu fiscal, la care nu se desfasoara activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457 din Codul fiscal.
Ca urmare a celor mai sus mentionate, pentru imobilul la care este inregistrat un sediu social la care nu se desfasoara activitatea economica si nu se deconteaza cheltuielile cu utilitatile pe firma, proprietarul acestuia are obligatia a se prezenta la organul fiscal in vederea depunerii declaratiei 001 – model ITL 2016, insotita de acte din care sa rezulte ca nu exista activitate la sediul (Certificat constatator eliberat de ORC, alte documente doveditoare, in lipsa acestora declaratie pe proprie raspundere).
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved